Feb 6, 2006

Kawan?

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......

kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang sakit.....

kata atuk,
KAWAN tu seperti air,
terus mengalir.....

kata nenek,
KAWAN tu bak bulan,
dipuja dan disanjung tapi nun jauh di sana....

kate sedare,
KAWAN tu mcm makanan,
KAWAN makan KAWAN!!!!

kata abang,
KAWAN tu seperti lembu,
mengikut saje ape dikata........

Kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian,
bau je busuk tapi sedap dimakan....

kata adik,
KAWAN tu macam biskut,
sekejap ade sekejap takde.......

kata aku,
KAWAN tu tak kisahlah camner..
walaupun dia
IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS,
SEPERTI AIR, BAK BULAN, SEPERTI LEMBU,
TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!
dia tetap KAWAN...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia
selamanye dia tetap kawan aku..


"kepada sahabat baik ku...sheila,azleena,aziah dan malia...moga persahabatan yang telah terjalin sekelian lama ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat kita......

ps:bila nak buat gathering ni?....miss u all so much...."

1 comment:

Sheila said...

maz, semoga Allah memberkati friendship kita, and semoga berpanjangan dunia & akihrat, insyaAllah :-)