Jul 2, 2007

Muzzammil first day to Nursery

start arini...muzaffar ngan muzzammil dok satu tmpt....sebab nyer...bbsitterku buat perangai...huhuuhu...geram gak sebenarnya....tetiba jer mintak berenti....aku baru start keje 11/6 aritu...tetiba ari rabu tu dia bg tau nak berenti...nak balik kampung sbb nak renovate umah kat kampung....aku pelik gak....yer lah....satu nya...klu nak renovate umah, mesti dah plan awal2 kan...takkan tetiba jer....kedua nya....setau aku lah....kita tak sanggup nak pi tunggu umah tgh di renovate...ni elok plak nak pi balik tunggu...musykil aku.....dan yg ketiga nye....ade gak aku btembung ngan mak bebudak yg lain tu...masih gak dok situ.....

so....conclusion nyer....walaupun hubby aku tak suka aku assumpt yang tak baik ni....dia mmg takmo jaga anak aku.....sebab nye....satu, anak aku tu fully breastfeed....susah ke?....bukan susah pun...panas kan jer....tak yah nak bukan tin...nak bancuh susu...kedua nya....anak aku tu payah sket nak minum botol...almaklumlah...mama nya cuti 5 bln...standard lah tu...takkan takleh sabar sket....skang ni...tak smpi pun seminggu wan nyer tolong jaga sementara nak start anta nursery awal bln 7...dia dah ok dah...takde masalah ape pon...elok jer 4 botol sehari plus aku balik tghari...klu tak...elok jer leh abis 6 botol.....nasib ko lah.....aku plan aritu nak tambah lah duit anak aku tu sbb yer lah mmg org rasa susah sket bg budak susu ibu ni....tp dia tolak rezeki...nak wat camner...aku anta muzammil ke nursery...dia sorang rm300...nasib lah kan....

so....pasni rutin pun berubah sket lah....mungkin utk seminggu dua ni...aku akan ke nursery tghari utk breastfeed dia sambil2 tgk keadaan kat situ...klu dah stabil nanti....maybe on and off jer.....cuma yang best nyer...pg td dia ok jer....elok jer nak gi kat pengasuh tu masa nak tinggalkan dia...skang ni dah pandai...klu dia takmo kat org tu...dia akan pusingkan badan....;)

No comments: