Jul 6, 2008

After a month.....

after a month of what?....huhuhuu...ape lagi...minyak naiklah....well...b4 ni aku tak pernah calculate pun bape minyak yang kami spent kat wira kami tu...yerlah...aku guna pun rasanya taklah bnyk mana...lbh kurang 130km jer seminggu...klu cuma gi/balik opis ngan anta/amek bebudak kat nursery...tangki tu lebih kurang cukup untuk kegunaan sebulan...

but now...aku dah jadik kedekut sket...hahaha...berkira wooo...bnyk beza tu...klu dulu...isik paras penuh betul2..sampai kat leher tangki tu lebih kurang RM85...skang dah jadik RM120++....so...want to know what i did?...

skang ni...aku akan isik minyak bila tangki tu lom sampai separuh kosong...why?...aku rasa nak tercekik klu nampak amount 100++ compare ngan 50++...huhuhuu...mind set jer...at the end of the month...total up dia sama jugak kan...tapi takpelah...pastu...aku akan isik minyak time pagi jer...klu ujan lagi bagus sebab masih sejuk dan kurang pemeluapan....aku tak kira dah punch card nak merah ke ape...aku isik gak pepagi walau macam dah lewat...pastu aku akan isik kat satu pam ni jer...aku dah aim siap2...sebab aku bleh isik pelan2 sampai digit dia bergerak satu persatu...mmg slow giler..so...aku bleh isik sepenuh2 yang boleh...

pastu yang paling penting...aku kena bawak kete ngan behave...takleh nak pecut2...klu tengah marah pun bawak bebaik jer.....aku ni jenis suka lepas marah kat orang ngan bawak kete...tekan minyak geram...sebab?...apa lagi klu bukan sebab takleh nak marah ngan orang....hahhahaha...so....habit yang satu ni aku kena buang jauh2....klu tak....abis minyak...abis duit gak lah jawab nyer...

lain2 perubahan pas minyak naik?....beli barang ikut mana perlu...takyah dah pakai barang branded...klu ade brg K4 tu...guna jer....nasib susu budak takleh tukar suka2 ati...huhuhu...pastu lagi satu...aku kena rajin masak kat umah semula...kurang2kan makan beli....kena cut cost ooo...klu tak susah nak idup...

akhir kata HIDUP PAK LAH!!!!.....I LOVE U VERY MUCH!!!!...MUAHHHSSSSSS....terima kasih banyak2 sebab banyak buat keputusan yang sangat membahagiakan semua orang....

No comments: