Aug 15, 2008

gas & time management

well...pagi semalam....masa tgh masak air utk air mandi muzaffar...gas abislah pulok...nasib itu budak takdak komplen pasal air mandi dia sejuk....kami tak pakai heater kay....malas nak pasang...tunggu masuk umah sendirik dulu...;)...so...memang hari2 aku akan masak air utk air mandi anak bujang ku itu..

mula2 ingat...biar ajerlah...balik holiday nanti baru nak beli gas....tp bila dok pk2 balik...takkan lah 3 4 hari ni nak makan lauk beli jer...hubby plak lately klu ofer makan benda lain...yang dia tanye..."tak masak nasi ke?"....abih camnor?....

so...lebih kurang kol 2.30pm semlm...aku anta sms kat org yang buat delivery gas kat kawasan umah..."salam....tolong hantar gas ke rumah saya di ......... , lebih kurang pukul 5.30pm. TQ"...

aku pun sampai kat umah lbh kurang that time...tunggu dlm 5 minit takde....takpelah...lagi pun udang ngan ikan yang beli kat K4 aritu pun lom siap siang lagik...so...siapkan sume2 bahan nak masak...siap2 sume...tak sampai gak lagik...so aku call lah orang itewwww....nak tau ape dia jawab?
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
"sekejap lagi sampailah tu....kita tak boleh hantar tepat2 masa"

hellllooooooooo....macam ni ke orang berniaga....macam manalah bisnes nak maju kalu tak reti nak tepati masa.....(orang dia deliver gas kol 6.00)......nak tolong bisnes orang melayu...tapi hampeh macam ni....habis camnor?....geram sungguh....konpem pas gas ni abih...aku tak beli ngan ko dah...

dah lah mahal....dulu masa dok aprtmnt aku guna gas by gas malaysia...bulan2 bil tak pernah lebih dr min tu...RM5...tapi bila pakai tong ni....RM23 (termasuk delivery charge...yng ni pun aku rasa nak jerit sbb bila check balik flyer yang dihantar, harga sepatut nya RM21.80 jer...uwaaaaaaaa....aku dah kena tipu)...tak pernah lah sampai 4 bln...baru lbh kurang 7 bln dok umah ni...ni tong yang ke 4 kay...

by the way.....aku amat amat amat fussy pasal masa ni...dari kecik lagik my dad dah didik kitorang kena punctual....klu dia ckp nak gi mana2...katalah kol 9.00...maknanye kol 8.30 kitorang dah ready....klu my sis yang sorang tu lagi teruk...masa dia study kat KYSM dulu...baru lambat seminit...dia dah call tanye kitorang kat mana klu kitorang lambat sampi time melawat/outing...

and time2 dating dulu...aku pernah tinggalkan tempat dating coz hubby (bf masa tuh) lambat sampai....hahahhaha.....sesekali kena ajar orang yang tak tau hormati masa ni....(sorry laling...;) )...ni sume sebab aku tak suka menunggu...time sekolah dulu....kuar jer pagar time balik...abah dah tunggu...masuk kete terus balik...so...I"M HATE WAITING (aku rasa cam org bodoh tunggu orang...huhuhuu)

2 comments:

ma[z]linda said...

hamboi hamboi hamboi...... name kite pon masuk skali yeh??

mazlyna said...

heheheh....akan kan lagi fussy pasal masa ni dari along....tak gitu???....hehehe