Aug 29, 2008

Hari Bertemu IbuBapa

Semalam...hari bertemu ibubapa sekolah anak aku...huhuhu...baru 4thn tu...dah ade hari report card....

alhamdulillah....sume yg baik2 jer cikgu dia ckp....tak bnyk komplen pasal dia cuma nya susah nak makan and lagi satu....MALAS MENULIS....adoooiii la anak den ni ha...dia memang malas sket bab menulis2 ni...klu membaca mmg no 1....

yang best sekali....membaca tu...dia dah boleh baca yg utk umur 6thn punya silibus....yg best nyer nursery dia ni...masa masuk umur 4thn...dia akan bg silibus sampai umur 6thn...ape yg dia patut belaja dan segala...so kita boleh pantau anak kita dah berada di tahap mana...cikgu bg tau gak...klu ade bebudak 6thn yg tak boleh baca lagik...muzaffar plak yang ngajor diorang...

alhamdulillah...surah2 pun dah banyk yang dihafalnyer...ngaji dah kat iqra' 2...bacaan2 dlm solat....doa2 pun camtu gak...sampai ade satu hari tu...aku plak yang ditegurnya...

mama pakai kasut tak baca doa?...huhuhu....sadis aku dengar soalan tu...dah lah depan2 jiran tu ha...malu gak...so...aku just cakap sorry and mintak dia bacakan doa...

"bismillahhirrahmannirrahim...amin"....hehehe....jadiklah daripada takde kan?

by the way....harapan aku agar dia terus camni sampai tamat belajar nanti....kurang2 boleh jadik cam tokki nyer..terer dalam pelajaran dan agama berjalan seiring...amin....

No comments: