Aug 28, 2008

Istana Pagaruyung

Seterusnya...perjalanan di teruskan ke Istana Raja di Pagaruyung...malang nya istana tersebut baru sahaja terbakar bbrp bln yg lalu dan dlm proses pembaikan...kami tak turun pun disini...cuma tengok dari atas bas...

pastu kami dibawa ke satu lagi istana yang berdekatan dengan istana pagaruyung tersebut...



pemandangan keseluruhan istana

bergambar kenang-kenangan

hubby ngan parang yang dia berkenan...tp tak beli pong

me and hubby

me and ????

the kids

cuba tengok batang pokok kelapa itu...seperti di piuh2...faham ke?...sorry tak tau nak carik perkataan lain

nampak sarang lebah yang 3 itu??...actually..lebah2 ni dari istana yang terbakar itu..mlm sblm istana tu terbakar....mereka ni hilang dan esok nya...tgk dah ader kat istana sini....org2 sekeliling percaya lebah ni penajaga istana dan once istana terbakar siap dibaiki...lebah2 ni akan pindah semula ke sana....

nampak tak madu lebah yang kat depan sarang tu?...takde siapa pun yang berani nak amek madunya kay...

to be continued.....

2 comments:

lily lotus said...

wahh..interesting!

mazlyna said...

memang sangat best...hehehe