Sep 2, 2008

disiplin budak2

aku suka baca kat sini pasal didikan anak...lots of thanx to the owner..walaupun tak kenal..bnyk gak aku belajar tips2 pasal anak kat sini....and tadi pg ade kesempatan sket dok browse lebih sket and terjumpa topik ni...disiplin....

cuma aku nak tambah sket lah kan....klu parents tgh ajar/marah or ape2 yg seangkatan dengan nya...org2 keliling tu....TOLONG TOLONG dan TOLONG LAH JGN INTERFREM....setiap parents ader cara masing2...so...jgn menyebok kay!

it happened on last sunday....aku sekeluarga ke K4 alamanda...biasalah...monthly nyer household shopping...and macam biasa...muzaffar mesti ade benda yang nak dibawak dari umah....kitorang suh tinggalkan dlm kete dia takmo...so...i just grab that things and put it in the car....so...all the way dia dok merengek nak kan that things!...klu bawak pun bukan leh main pon...jap lagi kena bungkus dlm plastik dek guard K4 tu ha...

so...aku cuba to be as far as i can dari dia sebelum tangan aku pok! dia....i do agree that kids sesekali kena di tangan kan kay....se ada nya lah...bukan tahap mendera...so dia akan paham benda yang tak boleh takkan jadik boleh....dlm dia dok menangis and merengek ni....ade plak sorang PEREMPUAN sudah datang menyebok....

"ni kenapa menangis ni???....saya tak boleh dengar budak menangis"....ayat dia yg cantik manis...aku ni dah lah tengah bengang ngan perangai budak tu...ade plak org nak dtg nyebok...and at the same time...mata aku dan mata si perempuan penyebok itu sudah bertentang mata...ape lagik....dapat peluang...aku bagik jer sebijik jelingan manja kat dia....ha....amek ko...nyebok lagik.....

so....dah bebel panjang2 ni....dia nyer main point is JANGAN NYEBOK HAL ORG!...tu jer....

sorry..puasa2 pun marah2....geram jer sebenar nya...and kat sini jer tmpt aku nak lepas kan geram...

No comments: