Oct 14, 2008

Pertama kali yang kedua

Ingat lagi kisah benda yang pertama kali aku buat masa raya ni...pasal buat rendang tu....haaaa...

so...benda yg pertama kali gak aku buat...drive balik dari terengganu ke seremban....waalllaaaa... .....aku pun sangat kagum ngan diri ku sebenar nyer....hahhaha...

macam yg sume maklum...husband kena denggi kan...so...the fever start mlm khamis tu....so... masa nak gerak tu...tengok dia semacamjer...aku pun meng offer kan diri nak drive...kang lain plak cite nyer klu paksa dia drive kan...dah lah orang tak sehat....zalim bonar lah pulak kang...

aku klu ikut highway utara selatan tu...aku tak heran sangat lah kan...jalan besor bnyk line...nak memotong takde hal punyer...ni jln belah pantai timur ni....mana nak over take kete2 yg ala2 pi jln raya tu....bila boleh over take kang....double line lah plak...bila tmpt boleh over take....kete bnyk lah plak.....dengan lori segala bagai.....huuuu...mencabar tu...bagi den lah yo....

alhamdulillah...perjalanan kami selamat....kete pun tak bnyk sangat...mungkin sebab kuar awal...cuaca pun baik...cuma adelah hujan sikit2....budak2 pun sangat behave...muzaffar dok depan jadik asst. mamanya...cuma adiklah kat belakang boring kot...abah dok lelap...sekejap2 dok panggil "mama,mama".....tp...secara keseluruhannya....the behave very well....

and kami sampai kat bentong for the first stop....sume pun terkejut tengok aku yg drive...hahaha...aku tak bg tau sape2 pon...takut diorang risau...and hubby...sampai jer umah maklong...terus tido...sampai pagi besok...makan minum sume taknak....

besok nyer....round area selangor umah adik beradik abah pun...aku yg drive...huhuhu...satu lagik cabaran....bukan ingat jln pon...selalu nyer...dah sampai turun...takyah pk ape....ha...ni kena bawak sendirik....sampai lah sampai sban semula mlm sabtu tu....

penat oooo.....loteh den ni ha...

and its deal tu me and hubby...dia bawak dari putrajaya ke sban ke ganu plus round2 ganu....and aku plak....dari ganu ke bentong....round kl then balik sban and trus ke putrajaya....

ape2 pun...alhamdulillah semua nyer ok....and aku plak...pasni boleh lah kot nak drive gi pantai timur ni...;)...cuma nyer aku masih lom cukup konfiden nak drive belah jelebu/kuala pilah....heheheh...ntah lah...sebab jln berliku2 tu kot...cuak weh...bawak kete ni takleh cuak....klu cuak jgn buat....nyawa kat tangan tu...

tu lah dia cite aku untuk benda kedua yang pertama kali nyer aku buat musim2 raya nyer....

yang ketiga?.....

tungggggggggggggggguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...;)

No comments: