Nov 13, 2008

hand foot and mouth disease?

last friday...aku bawak muzzammil ke klinik sebab kat mulut dia cam ade putih2....dah letak ubat sapu yg ader kat umah...tapi cam makin teruk jer..pastu on the way gi opis...dengar plak kat radio pasal HFM ni...cuak lah jugak kan..tapi dah abis belek badan dia ngan cek segala simptom yg diorg list kan klu kena HFM ni....macam tak lah plak....

tp untuk kepuasan hati..better lah bawak pada yg lebih arif kan...so...ke An-Nur lah...mana lagik...aku sangat suka ngan doktor tu....dah call earlier tanye bila dia duty sebab aku kureng sket ngan doktor lagi sorang tu.....


alhamdulillah...doktor kata bukan...cuma dia syak elergic dan dia bagi ubat lain...pastu spare gak lah antibiotik sbb dia kata klu makin bertambah putih2 tu kat keliling bibir...kena makan antibiotik..klu tak simpan jer...klu kena makan lain kali...amek yg tu jer....so....pas 2 hari guna ubat tu....alhamdulillah...ok dah...lega saya...;)




sebelum gi klinik....bawak dia gi opis dulu...aku malas nak kuar lambat.....klinik bukak kol 9...so...pas anta muzaffar...aku bawak si kecik ni opis dulu.....kol 8 lebih baru kitorang ke bangi...

No comments: