Feb 8, 2009

hari untuk berehat

hari ni dok bertenang jer kat umah.....

tak berani nak kuar umah sebab muzzammil baru nak ok...jap lagi bawak jenjln ngan cuaca yg panas ni....demam balik....mak pun tak bape sehat...sakit perut sebab salah makan....ubat plak tak bawak...

sudah nyer...cuma melepak kat umah...layan novel.....huhuhuhu....lama betul tak layan novel ni...dan aku berjaya habiskan dlm satu hari...cam biasa yg aku buat dulu....start baca mlm tadi....dan b4 kuar dinner tadi....selesai sudah...taklah best sangat pun cite nyer...tp aku berjaya mengatamkan nyer...;)

mula plan nak ke padang segamat sebab adik aku ader event di sana sepanjang weekend ni...budak 2 org tu pulak.....awal2 dah sebok nak pakai kasut bila tengok cikngah nyer bersiap...

aku yg mula nyer memang takde hati nak kuar umah pun....terpaksa lah bersiap....muzaffar memang dari mlm tadi dah mengekor cikngah nyer...si kecik tu yg aku tak berapa percaya nak lepaskan....baru nak gosok baju.....cikngah tepon si kecik tu dah terlelap.....huhuhuhu....selamat aku...tak jadi kuar....atuk nyer pi jemput...so.....

mari kita melepak di umah....hubby pun agak sebok menyiapkan kerja2 nyer...dok dlm bilik tak kuar2....

pas mandi...aku masak ape2 yg patut...kenalah masak sebab mak tak sehat...selalu nyer mak yg masak...;)....pastu makan....pastu sambung novel balik....muzzammil tido tak hengat dunia...dari kol 10 lebih kuar umah ngan cikngah nyer...sampai dekat2 kol 4 baru nak bangun.....bape kali gerak pun dia taknak bangun...tarik bantal tutup muka lagi ader...

mlm.....pas isyak...kuar dinner jap...mula2 cikngah nak belanja makan nasi lemak sedap..tapi takde rezeki..gerai nyer tutup plak....so...makan ala carte jer....

so...thats the end of our 2nd di rumah cikngah....;)

No comments: