Feb 13, 2009

keterlupaan di tahap yang amat kronik

tadi balik keje...singgah petronas jap...cam biasalah....beli nasik lemak.....rasa cam malas nak masak plak dan aku pun tak rasa cam nak makan malam....tambah2 plak hubby out-station.....

yer...dia nak gi out-station pada hari jumaat yg mana konpem aku ngan bebudak akan ditinggalkan over the weekend...:(

berbalik cite kat petronas.....

ok...pas belikan nasik lemak untuk dinner budak 2 org tu...aku pun masuklah dlm kete....pastu cariklah kunci umah dulu b4 gerak tu...nnt kang sampai umah senang tak tercarik2 lagik....puas aku dok kelebek satu handbag....tak jumpa...mujur pakai beg kecik...klu besar...lagik jenuh....dah puas carik tak jumpa2....hmmmm...biar jer lah...nnt kang sampai umah carik lagik...so...aku pun pi amek bebudak kat school...

pas selesai amek diorang...balik umah...sampai umah dok carik lagi ni kunci katne...sekali aku pandang kat pintu...tengok gril umah terbukak dengan luas nyer....

waaaaaa....sangat sakit jantung masa tengok tu.....cepat2 kuar kete....tengok2 kunci umah cantik jer tergantung kat pintu.....bukak pintu....glance through camtu jer.....cuak gak takut2 ader org dlm umah ke....barang hilang ke....huhuhuhu....

alhamdulillah...nasib takde ape2 dan takde brg yg hilang...

tak tau lah camner leh lupa sampai camtu sekali....

mujur.....dok putrajaya....alhamdulillah....setakat ni....adelah bbrp kali lupa kunci pintu plus kitorang terlupa...pi letak kunci kat rak kasut kat luar...tp beria mangga dan kunci pintu segala....

lagi satu...maybe sebab kete husband ader parking kat umah...so...mungkin org ingat ader org kat dlm umah....

klu kat tempat lain yg tinggi kadar jenayah nyer...mungkin aku balik tgk umah dah kosong kot...klu tak pun...maybe teruk diselongkar mencarik brg berharga.....

so...mlm ni...naik tidur kat atas...selalu tidur kat bilik bawah jer...cuak gak tu yg tidur atas ngan bebudak....

No comments: