Apr 7, 2009

spell it right

minggu ni ada pertandingan mengeja kat school muzaffar...

so...bbrp minggu lepas adelah teacher dia bagi list perkataan nak kena hafal....aku plak....sebuk plus lupa...;) nak buat sama2 ngan dia...masa hari mula2 dpt surat tu jer buat kejap ngan dia...

petang semlm...masa amek dia...teacher tanya aku bnyk buat latihan ngan muzaffar ke....huhuhuu....dgn terus terang nyer aku jawab tak sempat tengok lagik...;)...

tp....teacher ckp...dlm ramai2 tu...muzaffar jer yg leh eja ape yg cikgu suruh....nasib...;)....klu tak malu mama nyer..;)

so...semlm...memang latih tubi abislah kat muzaffar....sementara aku layan matahari....aku suh dia hafal sume2 yg ade dlm list tu...lepas layan matahari...aku naik mandi siap segala....aku ngadap dia suh eja secara verbal.....

nampak cam dah oke sket...so tulis time lah plak....yg ni jenuh nunggu nak siap...dia tulis memang hati2....mana tak nyer...klu tulis tak cantik...konpem mama nye padam sume kena tulis balik...huhuhu...

alhamdulillah....inilah hasil nyer.....


hasil kerja keras beberapa jam

aku suka!....serius cakap.....dari 60...salah 4 jer....itupun...klu ikutkan...ejaan nya betul..cuma yg di eja tu utk maksud yang lain jer....

aku dulu...rasa nya...darjah satu darjah dua pun...bnyk jer yg salah klu spelling ni...;)

BRAVO DEAR!

harap2 masa2 hari competition nanti...dapat no 1 lagik!...:)

1 comment:

aziahmk said...

aku masa darjah 1, apa pun tak tau....tau pi sekolah main2 jer....:)