May 26, 2009

IJN Update

selesai sume urusan kat IJN lebih kurang kol 1.15pm.....

sket punye lama...dengan jumpa dr...buat test segala.....tu mujur jugak sampai kat IJN kol 7.30....klu tak...tak tau lah kol bape baru siap...

dr sugest utk buat procedure ASAP....mula2 kata dlm tempoh sebulan....tp lepas wat test segala....its schedule...5/6 ni....maknanya minggu depan lah....sebulan sebelum birthday abah yang ke 57....

the cost?...huhuhuu...sangat mahal kay...kami tak tau bape kos sebenar...maklumlah...org gomen..so...semua nya ditanggung.....mujur keje ngan gomen...klu takde insuran....mau yg tak sakit pun jadik sakit dengar dia nyer kos...

cuma nya....ade sorang chinese guy yg register utk ward b4 abah tu....kami dengar kena bawak 30K besok b4 warded....klu dengar perbualan diorang tu....condition nyer lebih kurang sama ngan abah sebab nak kena buat procedure yg sama...

by the way....abah ader problem kat salur darah nyer...tersumbat....so...procedure yang nak buat nanti....nak kena masukkan belon supaya yg tersumbat tu boleh di flush kan.....klu berdasarkan penerangan my sis....yg mahal kat procedure ni sebab ada besi nak kena masukkan sekali supaya belon tu tak menguncup nanti...

so...moga2 procedure yang akan dijalankan jumaat depan berjalan lancar dan abah selamat dan sembuh....

amin....

1 comment:

Amelia said...

abah aku buat bypass in 2005. it cost about 19K. tapi nasib baik dia keja gomen. kitaorng bayar RM167 for the single room. yang aku tahu, procedure yg abah ko nak buat nie memang lagi mahal dari bypass. tapi less risk.. sebab x de major operation.