Jun 8, 2009

a very long day

saya sangat leteh....

hari yang panjang....

se awal pagi...bangun cam biasa....siap2 ape yg patut....pastu ke opis untuk apply cuti sepanjang minggu ni...

abah telah di jadualkan untuk menjalani operation pintasan jantung pada rabu ni....doakan abah kami selamat menjalani pembedahan tersebut yer....

lepas ke pejabat.....kami (saya, ateh dan angah) terus ke IJN....

duduk2...berbual2...melayan abah dan mak....

kami juga telah sempat mengikut abah untuk mendengar penerangan berkenaan pembedahan yang akan abah lalui....

tengahari lebih kurang pukul 1.15...kami bertolak di IJN utk ke LCCT kerana ateh akan balik semula ke Penang......dan menyambung final exam yang sedang dihadapi nya...

saya berdoa agar adik2 saya yang sedang bertarung dalam final exam masing2 dapat melakukannya dengan tenang dalam menghadapi keadaaan abah sekarang...

dari LCCT...kami saya dan angah singgah di K4 alamanda untuk mencari beberapa barang keperluan abah....

balik ke rumah sekejap untuk mandi dan re-fresh.....pastu amek budak2 di nursery....terus pergi semula ke IJN......bawak budak2 berjumpa atuk nya....

plan awal saya...nak hantar budak2 ke rumah mertua di USJ petang esok...so...bawak budak2 arini utk jumpa atuk nyer sebelum atuk nya di bedah....tapi...

abah cakap...hantar besok lah dari sini(IJN)...so....maknanya petang esok...kena bawak budak2 ke IJN lagi....

balik dari IJN macam biasalah...sampai tamat waktu melawat....sampai ke rumah lebih kurang kol 9.00 mlm...baru terasa betapa leteh nyer badan saya...

saya cuba menahan diri sekuat mungkin utk tidak menitiskan air mata di hadapan abah....tp tadi pagi bila mak tanye...mana datang tenaga dan kekuatan saya setalah hampir seminggu berulang alik ke IJN dalam keadaan kandungan yang nak masuk 32 minggu....saya hampir menitiskan air mata.....

saya akan lakukan apa yang boleh utk abah...ini sahaja yang mampu dilakukan setelah apa yang abah dan mak berikan pada kami selama ini.....

Ya ALLAH.....berilah hamba2mu ini kekuatan untuk menghadapi dugaan mu ini....

selamatkan abah yang amat kami sayangi Ya ALLAH.....kami tahu dugaan yang kau beri adalah setakat mana kemampuan yang kami tanggung Ya ALLAH....


ps: pada kawan dan sahabat yang mengenali kami sekeluarga...jika ingin melawat....abah di wad kenanga tingkat 3, bilik No. 17.

2 comments:

sHa said...

kak lyn, sabar k.
insya Allah, everything will be okay.
trust me.
:)

Red Limau said...

ina
sorry aku tak dapat lawat ayah ko weekend ni
ada hal belah husband skit
insyaAllah, kalau ada kesempatan aku dtg
insyaAllah semuanya di permudahkan