Aug 16, 2009

kuning

Selasa 4/8/09

Nurse dari klinik kesihatan Ampangan mula buat lawatan ke rumah arini...

detect baby kuning dan disuruh buat pemeriksaan darah utk kepastian..

gi ke klinik swasta sbb malas nak ke klinik kesihatan...org ramai plus H1N1 lagi....

TSB : 234



Rabu 5/8/09

Nurse datang lagi....masih dengan komen yg sama...KUNING!

just inform diorang...akan buat repeat check darah besok



Khamis 6/8/09

Arini gi repeat Check darah..

turun sket jer

TSB : 225


dr suh datang ahad untuk repeat check darah lagi...



Jumaat 7/8/09

Nurse datang lagik...

kecoh dok komen kata nampak kuning sangat...

pastu dok suh pi klinik kesihatan check darah...

malas nak kecoh2....gi lah jugak...

kuning naik sket..


TSB : 252


doktor nasihatkan untuk warded coz takut klu kuning naik over the weekend..

aku pun setuju coz selalu nya...klu dengan photo treatment..kejap jer kuning nyer turun...cuma yg malas nya...nak kena dok kat ward.....

petang...warded kat ward kanak2 hospital seremban...

amek darah lagi sekali sbb dr nak konpemkan nak buat double ataupun single photo jer...

TSB : 279

so...buat single photo over the night








Ahad 8/8/09

pagi doktor datang round....doktor suh check darah lagi sekali...klu bacaan kurang 250...leh balik...

TSB : 230

alhamdulillah...dah turun dengan bnyk nyer....so...boleh balik..lega



Isnin 9/8/09

Nurse datang lagik....cakap masih kuning....of course lah kan....kuning bukannya terus turun camtu jer...

suh pi check darah lagik.....aku buat tak reti jer...lantak korang lah....sian anak aku nak kena pi cucuk hari2.....

sampailah 12/8/09 yg lepas....nurse datang dan bg tau masih kuning and suh pi amek darah and aku still wat kering....aku rasa nurse tu pun terasa tengok air muka aku....

hahhahahah...lantaklah.....

lagi pun....doktor peribadi ada kat dlm umah...takkan lah dia nak biarkan anak buah dia kan...klu dia dah suh bawak pi sepital...konpem aku gi...lagi pun...compare ngan keadaan muzzammil dulu...aku tau aku betul..;)

No comments: