Aug 15, 2009

Sabtu 01082009

hari ni....2 minggu lepas....adalah pengalaman yang tak mungkin akan aku lupakan seumur hidup ni....

pagi...lebih kurang kol 10....water drip dan salur kencing ditanggalkan....aku di suruh bergerak dan yang penting harus bangun ke toilet...

tp rasa sakit plus perasaan takut utk bergerak....membuatkan aku tak mampu untuk bangun sendiri....aku perlukan bantuan!

akibatnya....aku tak tau berapa kali aku terkencing kat atas katil....serius....rasa nak membuang itu langsung tak mampu ditahan2....kalau dah rasa nak keluar tu...dia akan keluar terus....klu aku boleh bangun pun....rasa nya aku takkan sempat sampai ke toilet!

family aku sampai masa waktu melawat tgahri...but w/o hubby!.....so...mak dan my dearest sister yang membantu aku ke toilet dan membersihkan badan aku....kena tolak ke tepi sume perasaan!....and kena anggap jer that my sister adalah doktor yang merawat aku!

almost satu jam aku berusaha utk bangun dari katil dengan di bantu dengan sabarnya oleh mak dan ateh....mujur juga tiada pelawat lain yg melihat kesengsaraan aku tghari tu....only my dearest family....not my hubby too!

jika di kenang pengalaman itu....kalau diberi pilihan...mungkin aku tidak akan memilih utk melaluinya sekali lagi...

No comments: