Oct 21, 2009

stock susu


drawer bawah sekali.....23 botol x 4oz + 2 botol x 8oz..susu paling lama 1 october 2009

drawer atas 10 botol x 4oz




drawer bawah yang dah padat...drawer atas tunggu penuh baru susun bg padat...;)

setakat hari ni...ada 35 botol utk 37 feeding time.....itu pun...klu pola penyusuan nyer tak berubah....skang ni...sekali minum 4oz...

sehari...saya boleh kumpul lebih kurang 18 ke 25 oz....bergantung saya pam 4 ke 5 kali sehari...3 kali kat opis....yg ni wajib....kat umah plak....pagi kol 5.30 tu mmg wajib...mlm plak...ikut keadaan....klu dah asik menyusu jer...mamng saya tak pam...tp klu dia lena time dia sepatutnya nyusu....saya akan pam...

bawak gi nursery plak...sehari 3 botol x 4oz.....ditambah saya direct feeding masa lunch hour....klu saya ade hal takleh ke nursery....saya kena hantar 4 botol...;)

so...saya ade 1 ke 2 botol sehari utk di buat stock...

last week kali kedua saya beli botol...tambah lagi 24 botol....botol yg saya beli dulu....tinggal sekotak jer lagi (8biji)....so...pasni....klu botol yg ni abis gak....saya pakai liner lah plak...;)...jimat space dan jimat duit....hahahaha.....jimat ke?...pakai liner maknanya...pakai buang.....tp botol....saya leh guna bnyk kali....tapi klu nak jimatkan ruang dlm fridge...memang saya kena guna liner plak pasni....

No comments: