May 12, 2010

nasi bulan

sape nampak bulan?....huhuhuhu.....

gelaran nasi bulan utk makaroni ni dah lama lekat dalam family kami...sejak muzaffar pandai ckp...;)....memang tu lah yg dipanggil nyer...esp time mintak saya masak or nenek masak.....saya klu masak nasi bulan...saya suka buat sup jer...senang.....

buat cam masak sup ayam....campak jer makaroni tu....tapi klu ibu mertuaku.....dia suka wat goreng2...saya malas...sbb 2 kali keje...huhuuhu...sekali nak merebus pastu tos pastu nak goreng lagik....tak sompek den do...;)

btw...tu lah dinner kami mlm td....selalu nyer muzaffar leh abis 2 mangkuk cam dlm gambar...tp mlm td...semangkuk jer...saya pun pelik....

rupa2nya....dia dah abiskan roti sweetie coklat bun yg 6 ketul tu....sekali hadap tu....uisshhh...terkejut saya....patutlah tak makan nasi bulan banyak...dan saya tau roti tu dia makan sekali hadap pagi td bila carik ingat nak buatkan bekal dia pagi ni......carik2 dlm gobok tak jumpa....bila tanya...dia ckp dia dah makan abis......kusssss semangat anak den...;)

No comments: