Jun 18, 2010

sekolah muzaffar

finally settle gak.....urusan sekolah muzaffar...minggu ni terbz sket smpi hampir terlupa nak diuruskan....minggu depan sekolah dah bukak....malas lah plak nak bersesak2...

actually last week masa saya cuti 3 hari untuk berkemas bertenang....saya dah pi tanye kat sekolah tu..dia ckp registration sekolah selangor dah tutup ..so kena gi pejabat pendidikan negeri.....balik opis saya cek website...tgk ade plak lanjutan utk sesape yg lambat reg....nasib baik...so...register online...pastu antar dokumen ke sekolah..ingat kan...last friday lah nak pi settlekan....sekali....terbz lah pulok....;)

belum mula sekolah lagik....dah 3kali tukar...klu tak pandai...tak taulah....sekolah yang first dekat ngan kuarters.....saya gi ngan perut memboyot tu menapak....sebab nya....kedua2 emakku sudah mengomel sbb blm register sekolah muzaffar....

yg kedua...naik kerja pas berpantang....rasa cam jauh jer nak ke sekolah tu....dok riki2 ngan opismate....baru tau sekolah blkg opis dah bukak....so...pi lah register kat sana....

skang ni plak dok pk....nnt kang cam susah lak plak nak anta sekolah agama....kat umah ada sekolah agama kebangsaan...dlm putrajaya ni...sekolah swasta......sedia duit jer lah jawab nyer....so....tu yg last2 decide anta jer lah sekolah kat2 ngan umah tu....senang setempat....

lg pun klu tetiba sy kena out-station...takdelah susah sangat hubby atau pun mak abah saya nak uruskan anak2 saya nnt...;)

so along....walaupun sekolah kampung jer....along mesti belajar pandai2 tau.....dok sekolah kampung ni....chance nak masuk sekolah asrama penuh masa menengah nnt senang....untung2 boleh gi alam shah.....dekat sket...;)...taklah mama rindu lama2 tak jumpa along nnt....

No comments: