Aug 28, 2010

baking day

macam yang di rancang dari awal pose....

minggu ni minggu berehat dirumah...saya mau baking....;)

projek pertama.....kueh ni ha....cornflakes milo....


kue yang senang...takyah nak bakar segala....

kat bawah ni resepi asal.....tp saya adjust berat setiap benda tu sebab saya guna butter...butter tu 250gm..malas nak potong punya kes......so...sume bahan saya darab ngan 2.5...;)

Bahan-bahan ( 10 orang )
• 100 Gram Mentega
• 100 Gram Cornflakes
• 100 Gram Serbuk Milo
• 4 Sudu Makan Golden Syrup
Cara-cara
1. Cornflakes di hancurkan (sederhana) disimpan di tempat bekas
2. Masak mentega hingga cair di api yang sederhana besar
3. Sudah cair masukkan golden syrup (kacau hingga sebati)
4. Masukkan Milo (Kacau hingga sebati)
5. Bila sudah sebati tuangkan kedalam bekas cornflakes yang telah dihancurkan.
6. Bulatkan lah semasa masih panas.
Bila dah selesai masukkan kedalam peti sejuk (lagi sedap)


rasa lidah saya dan husband?...kurang sedaplah...tak tau ape yg tak kena....

ps: hiasan adalah hasil tangan hubby...;)

4 comments:

Yaati Nor said...

oiitt..itu kuih wajib adik iparku tu..hehehe..

mazlyna said...

heheh...tp cam ader yg tak kenalah...tak tau ape yg terkurang @ terlebeh...

mummy_ayu said...

ayu pun suka buat kuih yg simple mcm nie..senang je layan..

mazlyna said...

harussss carik resepi2 mudah....mak ade 3 anak nak kena layan u...mana sempat nak buat kueh renyah2 ni...;)