Sep 7, 2008

Juadah berbuka

I did mentioned kan yang kitorang nyer juadah berbuka sangatlah simple...macam dinner selalu jer...cuma no malas2 time lah...aku harus masak hari2...klu time hari2 biasa...tiba hari malas tu...aku pi beli jer nasik lemak petronas kesukaan muzaffar....or sup makaroni...bln2 puasa ni takleh nak telan 2 benda ni...tak bape sesuuuaaaiiii gitu....

so...for isnin...

aku masak paprik ngan sambal bilis cili api...kitorang berbuka kat umah PIL....sambal bilis ni favourite hubby ngan adik beradik dia...konpem licin punyer...klu tak dilarang...org yg makan kemudian...konpem nampak bekas jer.....heheeheh...kengkawan aku pun klu dtg umah....konpem suh masak ikan bilis ni...tak tau lah ape yg sedapnyer....tukang masak ni ha yg pengsan dok terbersin...cuba korang tumis cili api...baru tau camner azab nyer rasa nyer....aku kena tinggalkan dapur kejap b4 bleh sambung masak...klu tak...masak yg ni last sekali...;)


selasa...

aku masak bawal kukus cicah kicap potong cili ngan bawang perah air asam limau, sayur brokoli ngan goreng ikan...


rabu

sambal sotong, ikan goreng ngan sup sayur...aku sakit ati sket nengok sambal sotong ni...cili boh yg aku beli tu pucat plak kalernyer...udah nyer...sambal aku dah tak rupa sambal....sakit mata oooo tengok...nasib sedap...;)...puji diri sendiri lah...dah penat masak kan....


khamis

tomyam, ayam goreng salut sos lada hitam ngan nugget goreng utk bebudak....ayam tu resepi my sis...nasib menjadik....hehheheh....sedap tau ngah....jangan risau....hehhehehehh


jumaat

ari paling rehat...hehehhe...tomyam semlm tak abis...so....sayur dah siap..cuma aku tambah buat gulai ayam ngan goreng kan nugget utk bebudak jer


so...that's is how simple of us for breakfast....by the way....for that 5 days...belum sekali pun aku beli ape2 juadah...cuma ari jumaat lepas jiran kami bg kueh keria....so...this week rasa2 cam nak buat kueh lapis.....hubby ngan bebudak pun suka...boleh lah hulur2 kat jiran2 sket2....nak perabis satu loyang tu...mau 3 4 hari tak abis kang....

for info....untuk bersahur...aku cuma amek milo yg aku campurkan ngan oat...takleh nak telan nasik pepagi hari ni....hubby plak akan perabiskan lauk berbuka yg memang aku dah asingkan siap2 utk bersahur...tidaklah aku rajin sangat nak masak pagi2 hari tu....klu weekend ni..coz balik umah org tua kan..harus aku masak mlm sebelum tido utk sahur....

No comments: