Sep 7, 2008

pasar pagi

aku baru jer balik dari pasar tani kat USJ ni...dekat2 ngan area HSBC Taipan USJ....first time beli lauk pauk kat sini...or lebih sesuai...first time beli lauk kat tempat lain...biasanya aku beli kat pasar Ampangan, Seremban or pasar Presint 8, Putrajaya...

peti ais dah kosong...mmg abis betul last masak jumaat aritu...bagus betullah....budget cantek jer....bulan ni nampak nyer kena lebih kerap ke pasar coz aku lebih kerap memasak...malas nak beli lauk utk berbuka ni...lg pun bahaya membeli time lapar ni....semua nampak sedap....sudah nyer nanti membazir coz tong sampah yg makan...sungguh tak bagus gitu kannn....

hmmm...mahal gak brg2 kat sini....hehhehe...USJ nyer level...;)....

  • ikan RM11
  • daging RM6
  • sayur RM11
  • bawang and bilis RM4
  • jajan bebudak RM4

tu arini nyer belanja...plan utk isnin sampai jumaat...tp nak kena carik ayam gak kat pasar putrajaya...ayam nyer tadi tak bape berkenan di mataku....selalu aku beli ayam kat pasar seremban sebab konpem sape tukang sembelihnya...dah kenal sangat...abah mmg pelanggan tetap pakcik tu...masa aku kawen...adik kawen...kenduri kendara kat umah sban...mmg amek kat pakcik tu...so...klu beli kat tempat lain tu mmg kureng sket....selalu balik sban klu tak beli lauk2 lain...ayam konpem beli...klu tak maka abah dtg...konpem dibawakkan paling kurang seekor utk kami...;)

tp nak kena gak carik ayam sket ni...ingat minggu ni nak masak kari/kurma ayam...pastu nak masak paprik gak....

kitorang gi berempat jer tadik...aku....ibu mertuaku...plus hubby ngan muzzammil...muzaffar tido lagik masa kitorang kuar....so cha alif ba wau ta cepat2 lah sebelum dia bangun....ramai2 kang payah nak pilih2...;)

No comments: