Sep 2, 2008

Tak beli makanan?

waaa...bnyk kali nyer nak kena jawab...tampal kat dahi boleh?....jawapannya...TAK!...

even my big bos (baca as pengarah) masa lalu nak turun pi beli juadah berbuka pun tanye soalan yang sama...dan aku...ngan muka kontrol senyum jawab tak...dia macam tunggu jawapan lagik panjang...tapi aku just sengeh jer...

by the way...tu lah azam aku sepanjang bulan pose ni utk bbrp thn dah ni....aku cuba utk tidak membeli juadah berbuka yang sudah nyer akan ke bakul sampah...puasa bulan berjimat kay...bukan bulan membazir...klu aku beli gak...sudah nyer nnt...yg dimakan ape yang aku masah...yg di beli...tunggu kejap...tunggu kejap..dan akhirnya....ke bakul sampah...

and lagi satu azam kami...me and hubby...tak ke pasar ramadhan...and last year...not once kami ke sana....sungguh bangga...hahahha...actually...kitorang buka sempoi jer...takde benda2 terlebih nak dimakan pun...aku cuma masak macam mana kitorang dinner selalu..takde yg extravaganza...cam biasa jer...

so...kawan2...belajarlah berjimat ekkk..and lawan nafsu masa tengah lapar tu...klu tak nanti...berlobang besar poket...;)

No comments: