Oct 31, 2008

terang sudah....

Lama betul rumput kat umah aku ni ha tak di mesin...rasa2 sekali jer kot...masa mula nak masuk umah ni...hahahah...dah dekat nak sethn dah tu....selalu nyer...yg rajin potong rumpu2 ni sume.....abah den yg terchinto.....setiap kali datang umah....tu lah xtvt dia sambil dok layan/perati cucu dia main basikal....

hubby den?...adelah kot sekali ...tu pun pas jenuh aku membebel...ate....mau jap gi ader ular pun tak nampak....nasib lah umah yg di beli tu mmg tak nampak tanah dah...sume dah siap tiles....klu tak....mau ader yg tarik muka selalu...;)

kebetulan....semlm masa ku balik jap sbb ader org nak dtg repair umah..india tu offer nak mesin ke tak....siap bargain harga lagik tu...dulu tak pandai....skang dah pandai sbb aritu aku dengar akak kat depan tu tawar menawar harga....hahhaa...mana tak nyer aku malas nak bg mesin kan rumput tu....laman sekangkang kera tu dia mintak 10 hengget...klu campur2 upah dia sehari mesin rumput...lagi tinggi plak dr gaji aku sehari....heheheheh

so...kali ni...aku mintak...10 hengget depan belakang...klu takmo...takpe....so...hasil nyer...terang dah laman depan belakang...tinggal rumput dlm pasu jer...;)...tu operasi weekend ni....tak sempatlah nak membela bunga...since dari puasa aritu...every week berjln sajer...;)...alaaaaasannnn....


bersih dah...tinggal nak kemaskan bunga jer weekend ni...


laman belakang pun dah clear..klu tak jenuh gak aku nak jemur kain baju


nampak tu?.....ngan kunyit2 aku pun clear gak...abis daun kunyit aku di mesin nyer sekalik

nasib serai ngan ubi tu tak hilang sekali......huhuhu...tp yg pasti nyer...pokok limau purut aku...kunyit ngan halia plus pokok daun bunga raya kaler putih dah selamat di mesin oleh itu tukang mesin....takpelah...beli yor lah pasni....dari dok dalam semak kan?....

ni mak datang nx week konpem dia terkejut ni....hahahah...mak klu dtg mmg konpem terus pi belakang nak tengok pokok2 yg dia tanamkan....sekali...dah terang daaaaaaa

ps: abang....jgn lupa 10hengget yer...tak kira lah..nak claim gak...ate dah takmo kuarkan peluh kan....so...kena lah kuar duit ekkkkkk.....

No comments: