Nov 25, 2008

pasar serikin

huhuhuhu...sangat seronok...tercapai gak hajat nak sampai sini....kami berlima kesini....us.... husband’s cousin and another couple of husband’s cousin’s cousin...;)...his cousin on his dad...my hubby is on his mom’s.....

sampai sana lebih kurang kol 10 pagi...hari sudah panas...sangat terik lah jugak....luas gak...betul lah cam diorang cakap...ala2 cam kat Wang Kelian di Perlis...tp tempat ni tak lah seteruk nak sampai ke Wang Kelian yg sangat teruk jalan nyer tu...Cuma jln raya nyer jer tak bape cantek lagik....macam naik kuda rasa...melambung2...huhuhuu...;)


bnyk gak lah menyoping kat sini...alang2 dah sampai kan....beli lah buah tangan utk org2 yg patut plus untuk diri sendirik...;)

nak kata harga brg murah sangat tu tak juga...klu campur kos nak dtg kesini dan masa yg diambil nak sampai kesini tu....baik beli jer apa yg ader kat kuching tu...kami ni ader org bawak...so lain kes lah ekkk...;)


tujuan paling besar adalah untuk ini....huhuhuhu....ape2 hal pun...kena gak carik satu nak bawak balik...harga tikar ni memang lebih murah lah klu nak compare ngan kat kuching nun...TAPI...cam aku cakap tadi...klu dah campur tolak kos ngan penat tu...beli jer lah kat kuching nun....

tikar yg aku tengok kat kuching harga RM200 tu...kat sini bleh dapat dlm RM150....best kan....klu kat KL...cuba carik klu boleh jumpa harga yang camtu untuk ukuran 6X8 nyer....

Cuma satu lah yg aku perasan...klu beli kat kuching...sume suh kita pos...tp kat sini...diorang masukkan dlm beg and kita bleh bawak sendirik naik plane sebab tikar ni boleh dilipat2...mungkin...peniaga2 kat kuching tu...diorang dpt komisen dari pos Malaysia...so...memang diorang akan galakkan sangat2 kita guna pos....klu aku beli kat Kuching...hmmmm...bnyk jugak aku rugi tu...;)

balik....sampai umah lebih kurang kol 2 lebih....pas lunch...relex kejap....pastu aku pengsan tido sampai petang....huhuhuu...sangat tak larat weh....panas yg terik...memang sangat meletihkan....;)

2 comments:

rizza said...

salam..
pi kuching yee

lama dah tak pi....

memang bagus tikar2 tu..

mazlyna said...

salam,

aaa'aah....kerja so amek peluang jln2 on the weekend...

tulah...klu tak pk berat nak bawak....mau 2 3 keping bawak balik...;)