Mar 23, 2009

cerita muzzammil

balik dari outstation ke JB last week (13/02/2009/jumaat).....

ade operasi fogging kat umah....bnyk kes denggi lately....putrajaya kan kawasan penternakan yang amat berjaya....memandangkan my parents ade kat umah dan selalu nyer aku mmg tak pernah kasik diorang masuk dlm umah fogging sebab takde sape nak handle bebudak plus bukak pintu utk fogging...so...first time lah kiranye buat fogging dlm umah....aku bawak bebudak round sementera diorang fogging dan abah tolong tunggu umah...

sudah nyer.....mlm tu gak muzzammil demam panas...merengek segala....aku cuak dah....agak2 jer dia sensitif ngan ubat fogging tu....

esoknyer....sabtu...aku ader appointment ngan gynea...so..dah ke hospital tu...terus jer lah bawak muzzammil jumpa dr gak....bila bg tau ngan dr yang dia demam pas fogging....dr pun ckp besar kemungkinan memang dia alah sebab ubat fogging tu ader campur ngan ubat gegat.....sangat geram kay!!!!.....itulah benda yg paling orang/budak G6PD alah....dia leh sembur without notice kan yang benda ni bahaya...patut kena lah letak alert kat surat tu supaya org berjaga-jaga....nasib tak jadik ape2 kat anak aku....

memang berbakul lah aku menyumpahkan KKM tu....hospital under diorang...yg buat sembur fogging tu pun under KKM gak....takkan lah tak tau pasal G6PD ni.......&^%*&*(&*^&* betullah diorang ni....

pas selesai kat sepital....hantar hubby ke komuter station...dia nak ke pejabat...nak out-station lagik....aku plak ngan bebudak....terus balik sban...muzzammil klu demam...sangat manja....risau takleh handle sensorang....klu kat sban...dia ader atuk dia...kurang sketlah teruk aku nak melayan nyer sebab aku jatuh ke no2...;)....

mlm2 tido merengek.....sampaikan atuk nyer pun tido duduk sebab dia nak tido atas pangkuan atuk jer.....sian abah....macam beranak kecik plak...;)....mak kata...sama cam perangai aku....dulu kecik2...klu demam.....camtulah...memang tido atas pangkuan abah jer.....huhuhuhu...

sudah nyer.....aku tak jadik balik ptg ahad tu.....sangat leteh plus badan dia still panas....pastu aku perasan gusi dia cam bengkak sket....tp tak berani nak pk bukan2....takut!....so...isnin dan selasa last week....aku MC....reason kat doktor....migrain...;)....reason paling mudah nak bagi and nak dapat MC...;)

pastu...dia asik merengek cakap mulut sakit....nak makan pun dia tak berani....asik merengek jer...bila tengok mulut dia....ader blister plak...org melayu cakap ape ekkkk...mata ikan kot....yg pecah2 mulut tu....bnyk gak atas lidah dia.....pastu kat bibir atas ngan bibir bawah lagik...sian sungguh tengok...maybe sebab dia kurang minum....pastu salah satu effect klu amek ubat asma tu...ventolin ngan seretide tu...memang leh sebab kan mulut jadik camtu gak....

nak jadik kes jugak....aku lupa bawak balik sban ubat mulut dia...ubat2 yg lain memang bawak dah...udah nyer...tengahari selasa...cabut balik putrajaya....tak sanggup dah nak dengar dia merengek....



to be continued...;)

jap yer...nanti aku sambung balik.....

No comments: