Mar 23, 2009

sambung cerita muzzammil

sampai putrajaya....

lom sempat masuk umah lagik...mak dah tepon tanye dah sampai lom.....pastu mak tanye ubat muzzammil bawak balik bawak balik ke tak...ngan konfiden nyer aku jawab dah...rupa2nyer....tertinggal kat sban...adoilah....kepala dah buntu nak pk...mak cakap...takpelah....jap lagik mak ngan abah datang anta kan...

huhuhuh...mekacih mak...mekacih abah.....sian kat mak ngan abah...so....selasa mlm tu mak ngan abah temankan kamu lagik satu mlm....nasib gaklah mak ngan abah ader...klu tak...jenuh lah nak melayan perangai si kecik sorang tu...

tengahari rabu...masa si kecik tu tido...mak ngan abah balik sban....klu dia sedar konpem tak lepas nyer nak balik.....badan dia dah tak panas tapi still merengek....mlm tu sementara tunggu hubby sampai dari out-station...dia nangis lagik....ngadu sakit...udah nyer....aku pun ikut nangis sekalik...sian sangat kat dia....lama sangat sakit nyer....klu boleh ditukar ganti...biar aku jer yg tanggung....

dah bnyk mlm sangat tido nyer tak lena...boleh kata every hour dia akan bangun merengek....ngadu mulut sakit.....nak lelap balik....kena peluk baru dia lena...siang2 pun camtu gak......setiap kali dia ngadu sakit mulut...kena peluk nak bg dia tenang.....

rabu, khamis, jumaat....aku amek cuti....segan lah plak nak MC berderet.....muzzammil still tak ok lagik...tak sampai ati aku nak pi kerja....asik merengek jer....aku pun leteh sangat....dia tak tido...maknanya...aku pun tak tido gak....

weekend nyer plak....ade family day company husband...pergilah jugak sebab dah commit kan...lagipun hubby ader task kat situ...petang jumaat kami bertolak ke melaka....A'Famosa....mlm nyer pas dinner...dia nak makan biskut.....nangis gak dia makan....bila balik ke bilik.....

tengok2 mulut dia berdarah.....aku dah risau...siap nangis lagik.....takut ader penyakit lain....nak kata denggi...takkan plak sebab takde lah tanda2 merah ngan badan dia...takkan lah terus nak berdarah segala plak....

hubby call sana sini...mintak consult...sudah we decide nak ke hospital jer besok nyer...

orang tengah sebok ngan telematch kat padang.....kitorang plak....kat hospital tampin....untuk puas kan hati....

dr cakap maybe takde ape2 sebab takde simptom2 yang pelik....yg tu maybe reaksi badan dia terhadap ubat fogging dan G6PD dia tu....

yg best sekalik....balik dari hospital tu....boleh pulak dia makan....cam dah elok jer....lega tengok kay...dah dekat seminggu dia tak makan.....badan tu dah dekat 2kg turun nyer...

mlm sabtu tu pun...buat pertama kali nyer after one week dia tido lena tanpa terjaga....which mean...mama nyer pun dapat tido lena...;)......syukur pada ALLAH....

mlm td pun ok jer dia tido...pagi ni hantar nursery pon...dia tak sedar....lena sangat tido nyer....

so...conclusion nyer......

JANGAN HARAPLAH AKU NAK BAGI ORANG MASUK FOGGING DALAM UMAH AKU LAGIK PASNI!!


by the way.....hasil dari blog hoping pagi ni...aku rasa mulut muzzammil yg berdarah tu....gums infection sebab virus..sama cam anak cik puan muda.....

moga muzzammil sehat pasni dan makan bnyk so cover balik berat bdan yang dah hilang tu.....

No comments: