May 3, 2009

tragedi yang hampir meragut nyawa

semalam pagi...masa aku ngan hubby tgh sebok2 dok browse pasal homedec sementara tunggu adik2 aku bersiap....

tiba2 dengar mak menjerit kuat sangat.....

aku dah tak pk lain...sebab nye...muzzammil yang dok kat luar...muzaffar ada kat dlm dok tgk tv...

terus aku lari keluar dan tengok muzzammil tengah menangis dengan kuat nya dalam pelukan pakcik mus....jiran kami......abah plak...tengah marahkan pakcik giler yg bawak kete laju2 kat kawasan taman perumahan tu....

serius aku sangat terkejut.....menggigil segala...

alhamdulillah takde ape2 yang terjadi....

cite nyer...

muzzammil dok sebok ngekor uwan nya menyidai baju....atuk plak tengah borak2 kat pondok kat depan umah...dia dok lintas pegi balik antara umah dan pondok tu.....sekali....kete ngan driver yang giler bawak laju2 kat taman perumahan ni lalu....mak nampak...mak memang menjerit kuatlah...dan pakcik yang selamat kan muzzammil ni...memang bertindak cepat...dia sempat peluk dan angkat muzzammil...

jarak antara muzzammil dan kete tu....tak sampai satu kaki.....aku tak sanggup nak bayangkan klu ape2 terjadi sebab level kepala dia ngan kete tu memang ngam2....

syukur pada ALLAH yang menyelamatkan.....dan time kasih yang tak terhingga pada PakCik Mustafa yang bertindak cepat....aku tau dia pun sama terkejut sebab masa aku nak amek muzzammil dari dia.....muzzammil masih dipeluk sekuat2nya dan air mata dia bergenang....

time kasih pakcik....jasa pakcik akan saya kenang sehingga akhir hayat...

dan klu terlanggar semlm...3 org yang akan terbabit...abah aku yang ngekor muzzammil dari belakang...muzzammil dan jugak pakcik mus yang cuba menyelamatkan muzzammil......

dan muzzammil plak....mlm td dok meracau.....dok cakap kat uwan nyer...

"me takut kete langgar"......adooooiii...sian nya anak mama...phobia lagik.....dan rupanya...dia paham ape yang terjadi semlm...:(

3 comments:

sHa said...

haih.
seb baik adik tade pape.
cik sha yg membace pon dupdap2 neh kak lyn.

mazlyna said...

tu lah...alhamdulillah takde ape2...

aziahmk said...

alhamdulillah....syukur takde ape2...