Nov 7, 2009

keperluan, kehendak atau nafsu semata?

ingat lagi cite saya pasal pam yang saya gunakan?




inilah pam yg saya gunakan sekarang.....sangat2 berjasa ni...pam ni dah saya gunakan sejak masa menyusukan muzzammil dulu.....walaupun sangat bulky.....saya sangat suka dengan performance nyer.....sucking nyer pun sesedap rasa sahaja....hasil tuaian nya pun tak lah mengecewakan saya...




well....hajat dihati adalah untuk memiliki ini.....medela freestyle (FS)....TAPI bila saya join dan baca bnyk forum berkenaan hasil yg dapat dari gunakan pam ini.....saya rasa takdelah boleh menambahkan sangat2 oz yg dapat dikumpulkan...lebih kurang sama sahaja dgn yg biasa mereka dapat kumpulkan dengan menggunakan pam lain sebelum memiliki FS ni...

ianya hanyalah sebagai satu rangsangan sahaja untk menguatkan semangat menyusukan anak sepenuh nya dengan susu ibu.....KALAU hanya satu rangsangan...saya rasa...saya dah pun memilikinya.....rangsangan saya itu ialah......









































peti sejuk baru kesayangan ku ini....;)....harganya...boleh 2 beli FS...;).....so....saya kena kerja lebih kuat lah kan sebab rangsangan ini lebih besar....huhuhuhu....

hajat di hati masa nak tukar fridge dulu....MAIN purpose memang utk simpan stok susu...so....saya tak pedulik ape pun lah bila org dok komen saya pakai fridge besar.....

saya malas nak guna deep freezer sebab nnt bila dah tak guna....jenuh plak nak melelong nyer....lagi pun....fridge lama itu memang sudah WAJIB diganti.....

sudah hampir 10thn usianya dan sudah agak tidak sesuai utk membuat tempat menyimpan stok susu kerana temperature nya adalah agak tidak normal....atas terlebih sejuk beku....bawah dah terkurang sejuk...




TAPI




























saya rasa....rangsangan yang paling kuat sudah tentu datang nya dari....

















































tuan punya hak milik mutlak skang ni lah kan?...;).....haruslah gitu....klu pikirkan untuk kebaikkan anak2...tentu mak bapak akan lakukan apa saja....tak gitu?



ps: klu terlebih budget...mungkin akan ku sambar juga FS itu....TAPI tah bila lah baru nak terlebih budget nyer tu....;)

No comments: