Mar 9, 2010

juadah berbuka

saya dalam proses mengganti puasa.....29 hari tu nak kena bayor...

semalam....alhamdulillah....hari ke 4......25 hari lagi nak di tempuh...huhuhuhu

memandangkan lama sangat tak tempek entry memasak.....so....mari kita tengok apa yg saya masak semalam....;)

paprik!....menu kesukaan saya.....selain rasa nya yg sedap...;)....ianya juga adalah lauk utk memudahkan tengkuk sendiri....hahahahha...masak satu lauk...settle sume.....lauk dah ada....sayur pun dah ada...senang kerja kan?

bak kata amani dalam dalil cinta yang sengal...."we have to work smart not work hard...;)

ni plak.....nuget utk budak2 klu banyak songel tak mau makan paprik....buat siap2 sebelum diorg membising takmo makan dan mamanya sekali lagik bertukar jadik singa ultraman...;)

selalunya....klu sempat dan bnyk masa.....paprik ni saya suka makan sekali ngan drummet/nuget dan sambal bilis cili api kesukaan ramai itteewww...;)

itulah combination kesukaan saya....

tak suka?...combinatian tak kena?..ada saya kesah?....saya masak....ikut suka tekak saya nak makan ape lah...hahhahah....

last but not least.....






















ni bukan lauk tambahan yer....ini buah hati pengarang jantung saya yg sangat setia menunggu mamanya buat sume keje.....sidai kain....gosok baju.....basuh pinggan...masak....berkemas.....dia akan tetap setia menanti....menanti giliran utk dia pulak di enterten....;)



No comments: