Mar 8, 2010

pasar dengkil

dah hampir 8 bulan kami duduk di sini....hmmm...kena tolak 2 bulan cuti bersalin lah kot....;)

baru sabtu lepas....kali pertama kami jejakkan kaki ke pasar dengkil...

oklah jugak....cuma agak kecil...tak banyak pilihan....gerai buah pun takde tapi bnyk jer kedai runcit yg menjual buah kat tepi2 jln besar tu....

cuma yg saya suka...saya nampak ada tempat memproses ayam hidup kat belakang tu...maknanya....ayam hidup disembelih dan diproses dan terus dijual.....fresh lah kan?....

selama ni...saya beli ayam kat seremban setiap kali balik sebab saya tak percaya nak beli ayam kat tempat lain....kat pasar ampangan tu...memang tau sebab biasa beli ngan pak haji tu...lagipun setiap kali kenduri kendara...memang abah beli ayam ngan pak haji tu....

cumanya...kat pasar dengkil ni...maybe saya nak kena perati sket cara dia sembelih ayam2 tu.....jgnlah ayam tu mati sebab mati terkejut sebab kena rendam dalam air panas....


No comments: