Apr 21, 2010

adamaya


sape yang tak terjebak ngan cite ni?....angkat tangan!....huhuhuhu...

sangatlah comel melihat sein dan lisa...;)......suka bangat!....;)

saya sebenarnya...mula2 terjebak tgk cite ni dulu.....sebab si faizal aka dani...huhuhuhu...tak tau lah ngape....sejak tertengok dia berlakon dlm cite ZARINA ZIDAN dulu...memang terus sangkut gitu....hubby pun tau ni.....hahahaha...memang dia takkan kaco punyalah klu dia nampak si faizal ni berlakon....;)

cuma dlm cite ni.....phewww...mmg dia berjaya bawak watak dia ngan baik.....rasa cam nak pi sekeh jer kepala si dani ni.....memang sengal dan selenge sungguh...huhuhuhu....

pada yang belum tengok....boleh lah layan online kat tv3....saya klu tak sempat ngdap kat umah...mmg ngadap kat opis lah pulak...yer lah...6.30 tu mmg time bz selalunya.....baru sampai umah...nak mandikan budak2...bg diorang makan sementara nak dinner....nak2 plak klu tiba hari saya rasa nak masak....mmg tak sempatlah nak melepak time tu....;)

k lah....tu jer nak cite....btw...saya selitkan sket sinopsis nyer yg ntah dari mana saya cilok...;)


Drama Adamaya mempunyai 23 episod sahaja yang di adaptasikan dari Filem popular iaitu “I’m Not Single” (lakonan Lisa Surihani dan Farid Kamil, diarahkan oleh Pierre Andre) keluaran Metrowealth International Group (MIG) ,syarikat yang dimiliki oleh penerbit terkenal David Teo. Drama arahan Feroz Kadir ini diteraju oleh Hussein Ruffedge sebagai Adam dan Lisa Surihani sebagai Maya..so dari situlah timbulnya Adamaya tu…

ADAM + MAYA = ADAMAYA

Pelakon-pelakon lain yang juga terlibat dalam drama ini juga ialah Faizal Yusup, Diana Amir, Hamidah Wahab, Puteri Mardiana, Dian P.Ramlee, Mustapha Kamal, Hafizudin, dan ramai lagi.



Sinopsis Adamaya …

Ia mengisahkan Adam dan Maya dijodohkan keluarga masing-masing atas sebab yang kukuh. Selepas kahwin, Adam membawa Maya berbulan madu di kabin kegemarannya di kawasan pendalaman untuk mengenali Maya lebih dekat lagi.

Barulah Adam tahu isterinya suka berjalan dalam tidur dan rasa bertanggungjawab menjaga keselamatan isterinya walaupun Maya tidak menyukainya. Bagaimanapun, Adam sedar bulan madu mereka bukan hanya berdua, tetapi ada orang ketiga, Dani yang sentiasa mengintip mereka.

Dani adalah kekasih Maya di universiti dan dia sering mendesak Maya meninggalkan suaminya, tetapi Maya enggan kerana babitkan keluarga. Adam pula melayan Maya dengan baik. Beberapa tahun berlalu, mereka bahagia dengan kehadiran anak lelaki berusia empat tahun namun rumah tangga Adam dan Maya bergolak dengan kehadiran Dani yang berusaha pelbagai cara untuk mendapatkan Maya. Dani juga sanggup menceraikan isterinya kerana cintanya pada Maya.


No comments: