Apr 22, 2010

Happy Green Earth Day!








Mari selamatkan bumi anda!....:)

Cara saya....setakat yang saya mampu buat:

1. Menggunakan CD (Cloth Dipaers) sepenuhnya......jimat duit sampah pun kurang.....

2. Asingkan sampah.....tak susah pon...especially macam botol2 tu kan...kotak2 kertas....palstik beli barang selalunya saya buat plastik sampah....sepanjang kawen ni...belum pernah sekalipun plastik sampah masuk dalam list barang2 nak beli tiap2 bulan....

3. Jimatkan penggunaan eletrik....tutup lampu/kipas kat mana tak perlu.....mlm2 pun takyah lah nak tido dengan bukak lampu....muskil saya klu org takut tido dlm gelap ni....klu nak pakai lampu pun....gunalah yang watt paling kecik...jgn tak nampak langsung klu nak bangun pi toilet mlm2....;)

yang lain.....tak teringat plak....klu teringat nnt....saya tambah...;)

Selamat menyelamatkan Bumi untuk generasi akan datang!

No comments: