Aug 20, 2010

ayam masak asam pedas

semalam takde entry memasak ekkkkk?....heheheh....jgn salah paham ekkkk...bukan tak masak....masak...tp gambar lupa nak amek....agak kelam kabut kelmarin...so proses snapping2 ni tak sempat nak buat...

btw...kelmarin saya masak.....tomyam ayam, ikan kembong goreng, sambal tempe+bilis and ikan masin carik bulu ayam jugak....

dan semlm pulak...juadah berbuka kami adalah.....


ayam masak asam pedas, bende masak asam pedas......hehehehe...bukanlah.....bende ada bnyk tp malas nak masak lain...so...sebelum tutup api, saya masukkan kejap kat dlm periuk ayam masak asam + kentang tu.....hubby tak makan bende...so...saya asingkan siap2 satu pinggan lain utk saya.....

pastu ade sawi putih goreng...telor goreng tu pulak....cam biasalah...request oleh orang tak puasa.....ehhhhh...puasa lah...tp dia puasa kat sekolah jer...balik umah.....abis selongkar gerobok carik makanan...;)

menu arini?.....cik M sudah datang.....heheheh...nak2 plak mau balik umah MIL ini mlm...mula2 rasa mcm nak buat sambal sardin jer....tp rasa cam malas plak nak kotorkan dapur......makan luar boleh laling?...;)


5 comments:

mydira said...

ader spesel request nih!!...

sempena bula posa yg mulia, kalo letak entry memasak, letak ler skali resepinyer... den suka jer kalo resepi baling-membaling nih!!...

ten q...

think positive tau.. aku nak try skali la tuu... hahahhahaha

mazlyna said...

hehehe...insyaallah....akan di usahakan....

Lynn Nasir said...

salam,

saya pun masak asam pedas ayam :) sorg2 je mkn..org lain tak minat :p rugilah diorg..hahaha!

Lynn said...

setuju..kalo mau berjalan mesti malas nak kotorkan dapur..alasan selain malas...muahahha

Intan Inn said...

memang fav ayam masak asam pedas...hehehe..lau letak daun kesum tue tak tahan bau dia rasa nak tambah jer makan nasi