Mar 10, 2010

dalil cinta

asik2 pinjam amani punya quote ajerkan....meh buat entry sket pasal ni....

sape2 yg layan cite ni sabtu lepas jer leh paham kay....sape tak layan...maybe tak paham ape yg saya nak bebelkan...;)

tapi sblm cakap pasal cite ni.....saya ada sikit muskil lah.....ape perlunya mak si fahrin tu bukak tudung?....standard lah kan...klu belakon jadik mak2 ni...klu tak pakai tudung elok2 pun pakailah anak tudung....saya bukan ape....saya tak nampak ape perlunya dia bukak tudung kat sini....

okey...saya ngaku...saya bukan baik sangat....saya pun sengal gak...saya tak pakai tudung gak depan ipar duai saya...tapi kat dalam umah jerlah....luar umah saya pakai....;)

kay....dah2 cukup pasal bebel2 tak berfaedah itu....balik pada cite nya...

cite nya pada saya ok2 jer....boleh lah sekadar mengisi masa terluang.....sambil lipat kain baju yg banyak tu...sambil layan tv kan...multi-tasking gitu.....;)

ape yg menjadik sedikit kepanasan hati di sini....awatlah yg mak nyer nak membebel bagai nak rak menantu tak reti masak kemas umah bagai....

no 1....takyah lah masuk campur urusan anak2 yg dah ada umahtanggan sendiri....elok2 anak2 tu hidup ok2 jer ngan cara mereka.....sudah nya berantakan sebab campur tangan orang lain....

no 2......masyarakat kita ni dah terbiasa sangat ngan....semua kerja umah is isteri punya keje/tanggungjawab.....ADAKAH?....sapa cakap?....ade ke?.....klu dapat wife pandai masak pandai kemas segala.....that is bonus for u....yg itu bukan tugas hakiki seorang isteri yer.....dah lah tugas mencarik nafkah pun nak share ngan wife....yg keje2 umah sume pulak nak suh wife buat sume gak?.....ingat2lah weh....

sebab tu saya suka watak fahrin dalam cite ni.....dia cool dan memberi masa utk wife dia berubah....klu takde campurtangan 2 2 mak itu...mungkin lain jadik nya cerita ini....huhuhuhu....alaaaa...yg pentingnya....mereka setuju nak jalani hidup gitu kan w/pun amat sengal di mata saya orang lain...;)

oke...last but not least.....sedikit petikan kata2 utk di kongsi bersama...;)




"Tak perlu mencari teman secantik Balqis,

andai diri tak sehebat Sulaiman.

Mengapa mengharapkan teman setampan Yusof

jika kasih tak setulus Zulaikha.

Tak perlu mengharapkan teman seteguh Ibrahim

Andai diri tak sekuat Siti Hajar.

Dan mengapa didambakan teman hidup bak Siti Khadijah

Kalau diri tak sesempurna Rasulullah.

Bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu

Sebagai keunikan.

Carilah kebaikan pada dirinya

Bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya.

Dan berdoalah diakan terus menjadi milikmu…"



No comments: