Aug 13, 2010

second day

salam sume....

entry pagi2 ni...kita layan juadah berbuka semlm lah...kang letak belah petang....ader plak yang terliur....;)

semalam ader terlebih kerajinan sket w/pun ade sket letih.....macam biasalah...saya ni tiap thn puasa.....hari kedua adalah hari yg paling mencabar.....tak tau lah nape......tapi...kudrat utk memasak tetap ader.....tak lalu lah nak berbuka ngan lauk beli yg tah masak kol bape tu....

so....lauk semalam....ikan cencaru bakar sumbat belah belakang cicah ngan kicap+cili+bawang......sayur sawi+togey goreng......plus sambal bilis kesukaan ramai itu....;)..... sambal bilis tu tak termasuk dalam plan asal pun....tp tgk cam sempat jer nak buat....so...saya masakkan lah walaupun dalam ati ada sikit panas sebab sinki penuh time saya nak masak

berbuka...makan kurma...minum air.....pastu....mandi dulu......badan berlengas lepas memasak...takde feel nak makan...;)

time2 pose ni balik 5.30 sampai umah dah kol 6...terus bersilat lah jawab nyer....klu tak nnt...tak sempat nak siap sume b4 azan maghrib....skang ni oke lah lg sebab maghrib lambat.....dah nak ujung2 nnt...tak tau lah saya...tak terkejarkan masa....

nak masuk awal.....tak sampai ati nak kejutkan budak2 bangun awal sangat....huhuhuhu....


okey...gambar selingan sket...;).....peneman masak saya....;)....si anak dara semlm pun....dah ujung2 saya masak tu...dah boring agak nyer menunggu...nangis....sambil masak bilis tu...sambil mendukung dia....adoi lah.....loteh mama ni dik oiiii..... manja sangat...;)


3 comments:

fantaghirolynn said...

sama la kita, xlalu nak beli lauk siap...

Intan Inn said...

walaupun simple tapi sedap tue...
hhehee..

mazlyna said...

sedaaaaap....;)...sampai licin sume atas meja tu...:)

hilang penat memasak...